Interim onderwijs

Dynamiek en complexiteit

Je hebt een prachtige school en een bevlogen team. Samen heb je mooie plannen gemaakt voor je school en vooral voor de kinderen. Je wilt ze klaar stomen voor de tijd die komt na de basisschool, voor later. Samen bouw je aan hun toekomst! Je werkt graag met professionals, liefst met brede ervaring in het primair onderwijs en wil daar graag mee werken. Dan kan een interim onderwijs goed van pas komen. Jouw school is uniek, dynamisch en complex. De doelgroep van je school is specifiek en speciaal. Dit kan met taal zijn om vluchtelingen NL te leren of een vernieuwende school die buiten de paden wil treden. Het gaat om een school met specifieke uitstraling die een unieke aanpak nodig heeft. Zowel de kinderen als de ouders.

Kopzorgen

Ook op jouw school loopt het wel eens minder lekker. Je maakt je zorgen over de kwaliteit van het onderwijs en de personele bezetting. Het is steeds lastiger om ervaren en deskundige professionals te vinden. Het aanbod is schaars. Je wilt de kinderen extra begeleiding geven op maat en in kleine groepjes, zodat ze weer op niveau komen. Je maakt je zorgen om dat je die zieke college niet kan vervangen. En omdat je een collega die zwanger is niet vervangen krijgt. Je hebt eigenlijk gewoon bemanning te weinig. Dit is wel urgent. De ouders willen niet dat hun kind thuis zit. Het bestuur hijgt in je nek over de kwaliteit van het onderwijs op jouw school. Je wordt er in de nacht wakker van, je krijgt het gewoon niet meer rond.

redd-PTRzqc_h1r4-unsplash (1)
De stip op de horizon

Stel je voor dat het rond is…de ziektevervanging is rond, je zwangere collega kan lekker met zwangerschapsverlof. Haar groep is bemand. Er kan begeleiding gegeven worden aan kinderen die dat juist nu zo nodig hebben. Je hebt weer een voltallig team met professionals die met en van elkaar leren. De ouders zijn blij dat jouw school weer loopt en hun kind naar school gaat. Je bestuurder geeft je een compliment voor je inzet en ziet dat de opbrengsten weer een stijgende lijn laten zien. Het ziet er naar uit dat je je plannen en doelen wel gaat halen. Je hebt al een plan om deze resultaten met team, ouders en kinderen te gaan vieren. Het loopt weer lekker.

Allround interim onderwijs

Wat heb je nodig hebt, is iemand die meteen aan de slag kan en snel ziet wat nodig is, voor de kinderen, voor de ouders. Die weet wat prioriteit heeft. Iemand die snel schakelt en het heerlijk vindt om samen dingen te bedenken en uit te proberen, die out- of- the- box kan denken. Iemand die voelt wat de school en jij nodig hebben. Een ervaren en allround professional onderwijs die meteen inzetbaar is en aan de slag gaat.

Aandacht voor onderwijs

Daar kan ik je bij helpen. Ik bied expertise en oprechte aandacht voor het vraagstuk in jouw school. Ik help je door voor de groep te staan of mee te denken op een hoger niveau. Ik kan directie-taken uit handen nemen of iemand tijdelijk vervangen. Ik ga snel aan de slag. Dat geeft lucht en ruimte. Zo kan jij de focus houden op je eigen verantwoordelijke taak als directeur.

Ben je nieuwsgierig? Bel me dan op 0628713715 of stuur een mailtje op elsbeth@krachtschool.nl Dan plannen we een gesprek in en bespreken we waar je tegen aan loopt en hoe ik je ga helpen. Als dit traject je wat lijkt, stellen we de duur van het traject vast en bepalen we de focus van mijn inzet.