Coach onderwijs

Voor leerkrachten, directeuren, begeleiders en leerkrachtondersteuners

Je bent een bevlogen onderwijsmens, je werkt met hart en ziel op een mooie basisschool. De school biedt een veilige en leuke plek waar kinderen kunnen leren en spelen. Met een fijn team werk je samen aan mooi onderwijs. Dit doe je graag samen. Je bent iemand die de mensen in de school ziet, ouders, kinderen en collega’s en jij maakt graag tijd voor ze. Je werkt hard om de kinderen dingen van waarde mee te geven voor hun toekomst. Je wil de kinderen zien groeien op alle vlakken. Je wil de ouders hierin meenemen. Je bent enorm betrokken bij hun ontwikkeling en wil ze graag op weg helpen.

Hoge werkdruk in het onderwijs

Steeds vaker merk je dat je met meer tegenzin naar je werk gaat. Je krijgt het niet naar tevredenheid georganiseerd. Je merkt dat je vooral bezig bent achter de computer. Met resultaten, opbrengsten en kwaliteit. Je voelt de verwachtingen van anderen op je schouders. Je worstelt met welke keuzes je nu moet maken. Je voelt een enorme druk van buiten af. Van ouders, van het bestuur, van je leidinggevende, van collega’s. Je loopt op je tenen en raakt steeds meer uitgeput van je werk. Je hebt zoveel talenten, maar je kan dit niet goed kwijt. Een van je kwaliteiten is oprecht menselijk contact. Je merkt dat je hier minder aan toekomt. Het voelt rot dat je steeds minder tijd hebt om echt contact te maken met kinderen, collega’s en ouders. Je hebt er gewoonweg te weinig tijd voor. Je ervaart teveel druk van je werk en dit neem je mee naar huis.

wandel coach
Meer werkplezier

Stel dat al die zorgen minder zijn en jij vrolijk op je fiets springt om naar je werk te gaan? Je hebt een leuke werkdag en voldoende tijd voor kinderen om ze echt te kunnen zien. Je hebt tijd voor een professioneel gesprek met een collega of met een ouder. Je hebt tijd voor je team. Je hebt tijd voor de kinderen kan hun de aandacht geven die ze verdienen, zowel op groepsniveau als individueel niveau. Je voelt je opener en ervaart meer rust in de dingen die je doet. Je bent je meer bewust van wat je energie geeft en waar je energie lekt. Het lukt je om hier balans in te vinden. Je kan je creatieve talent beter inzetten en je gaat hiervan bruisen. Je weet weer waar je dit werk voor doet en komt met een tevreden gevoel weer thuis.

Ervaren onderwijs coach

Er wordt veel gevraagd tegenwoordig van mensen in het onderwijs. Hoe zou je het vinden als ik je help anders met je energie om te gaan en je talent beter in te zetten. Als we samen op zoek gaan naar waar je energie van krijgt en wat je van nature goed kan. Hoe zou het voelen als ik je help focus aan te brengen, je te helpen zien wat er toe doet. Dat helpt jou, de school, je team en de kinderen.

Traject op maat

Ben je nieuwsgierig geworden? Bel me dan op 0628713715 of stuur een mailtje naar elsbeth@krachtschool.nl

We gaan kennismaken tijdens een wandeling. Na deze wandeling kan je vaststellen of je een coachtraject met mij zinvol vindt. Als dat zo is, stemmen we een traject op maat af. Dat betekent dat we afspreken hoeveel coach wandelingen we gaan doen. Na jouw traject heb je meer focus op wat ertoe doet en sta je met meer plezier in je werk op school. Dit merk je aan alle kinderen, collega’s en ouders. Jij doet er toe!