Begeleider pubers en ouders

Voor pubers en hun ouders of begeleiders

Je bent ouder of begeleider van een jongere, tussen de 12 en 21 jaar. Je ziet je kind worstelen met de huidige problemen van deze tijd. Je merkt dat je kind minder motivatie heeft, minder sociale contacten heeft en minder in beweging komt. De lockdowns hebben dit versterkt en je weet niet wat je nu moet doen. Jouw kind heeft altijd ontzettend veel ideeën voor de toekomst. Het is een slim, sensitief en creatief kind. Jouw kind houdt er altijd zo van om dingen uit te zoeken en vindt complexiteit leuk en uitdagend, zet graag de tanden ergens in. Dat mis je nu je hem of haar ziet.

Spanning thuis

Je ziet je kind wegzakken. Alsof het zichzelf steeds meer kwijt raakt. Je voelt de worsteling van hem of haar en dat doet je ontzettend pijn. De concentratie is minder geworden. Je kind is niet meer zo blij als vroeger en doet steeds minder dingen buiten de deur. De sociale contacten verminderen. Je maakt je eigenlijk best zorgen. Je hebt gesprekken op school, omdat de toetsen en pre-examens er niet zo goed voorstaan en je vraagt je af waar het mis is gegaan. Je hebt het gevoel dat je gefaald hebt als ouder. Je wil in gesprek gaan en zoekt contact met je dochter of zoon, dit lukt niet zo goed. Je voelt je afgewezen als ouder. De grote mond die je krijgt zorgt niet voor een fijne sfeer om met elkaar te praten. Het geeft thuis spanning en roept veel emoties op bij alle gezinsleden. Hoe wordt het weer een beetje zoals het was?

nigel-cohen--IDRdFyJq1Y-unsplash (2)
Samen in gesprek

Stel je voor dat het met jouw kind weer beter gaat, er is weer contact. Je ziet weer vaker een glimlach op zijn of haar gezicht. Je kind heeft meer zin in dingen en pakt zijn leventje weer op. Je ziet dat het op school weer beter gaat en dat je zoon of dochter zich meer in kan zetten. Ook zijn jullie met elkaar weer vaker in gesprek en kunnen jullie dingen op een rustige manier bespreken en samen dingen oplossen. Dit gaat in harmonie en dat voelt fijn. Je voelt je als ouder weer meer betrokken en jouw kind voelt zich meer gezien en gehoord. Je voelt je meer uitgerust en maakt je minder zorgen. Samen maken jullie er wat van!

Gecertificeerd coach

Wanneer je vastloopt in het contact met jouw zoon of dochter, en je wil dit verbeteren, dan kan ik je helpen. Ik ben een ervaren onderwijsprofessional, gecertificeerd coach en heb levenservaring met opgroeiende pubers. Ik hou van het proces van leren en groeien en kan warm luisteren. Ik maak dingen helder die voor jou even troebel voelen. Dat geeft jouw rust en ruimte. Ik help je door te luisteren met mijn hart. Ik puzzel graag mee en geef structuur.

Voor jou, je puber of jullie samen

Ben je nieuwsgierig geworden, dan kan je een gratis gesprek met mij plannen. Dit kan een gesprek zijn voor jou, je puber of voor jullie samen. In het gesprek stellen we vast welke stappen er gezet moeten worden en of we een traject gaan starten. Na ons contact bespreek je met je kind of jullie een traject met mij aan willen gaan. Het is belangrijk dat er een klik is en dat deze goed voelt.

Bel me gerust op 0628713715 of mail me op elsbeth@krachtschool.nl